20.01.2016

Stębnówki idealne (3/52)


         Pamiętacie filmik z tego wpisu? Jak osiągnąć poziom  zbliżony do naszych robotów? Wbrew pozorom bardzo łatwo. Wystarczy wykorzystać to, co przeciętny użytkownik maszyny może nabyć za bardzo atrakcyjna cenę. Pokażę wam jak zrobić stębnówki idealne. Wykorzystamy do tego niepozorną stopkę do ściegu krytego.



        Stopkę taką można nabyć za kilka, kilkanaście złotych. Spotkałam się z dwoma jej rodzajami. Całą metalową, oraz metalową z plastikowym prowadnikiem. Wypróbowałam obie, metalowa ma większy zakres regulacji. Możemy ustawić ją tak, że prowadnik wystaje poza stopkę, więc jeśli mamy maszynę z szerokością ściegu 7mm, to z jej pomocą zrobimy stębnówki nawet 10mm od krawędzi. Plastikowy prowadnik pozwoli zrobić tylko 8 mm odstęp.



          Jak tego używać? Bardzo prosto, prowadnik regulujemy przekręcając śrubkę, dodatkowo możemy zmieniać położenie igły. Podkładamy szyty element tak, aby prowadnik opierał się na zgrubieniu i lecimy.
 

Prowadnik maksymalnie w prawo, igła maksymalnie w lewo.

















                                                                              




Prowadnik maksymalnie w prawo i igła maksymalnie w prawo.










 I gotowe, wszystko idealnie równiutko :)












       Jeśli chcemy przestębnować coś co wymaga aby zgrubienie, na którym ma się opierać prowadnik było po lewej stronie od planowanego szwu, to nic straconego. Za pomocą śrubki ustawiamy prowadnik tak, aby znajdował się po lewej stronie igły i możemy śmigać.
       Stębnówki takie możemy również wykonać podwójną igłą, wtedy szyjemy tylko raz, a odległość między szwami będzie idealnie zachowana. Ma to jednak pewne wady, jesteśmy ograniczeni szerokością rozstawu igieł i nie zrobimy takich ładnych narożników ;)



      Prościzna prawda? No to teraz łapka w górę kto chce wiedzieć jak jeszcze bardziej ułatwić sobie stębnowanie łukowatych szwów, jak choćby ten, na którym większość z was obecnie siedzi :D


      Na koniec przyznam szczerze, że jest to moja ulubiona stopka i wykorzystuję ją bardzo często, nie tylko do naszywania kieszonek i ozdobnych stębnowań, ale również do zwykłego zszywania elementów.

11 komentarzy:

  1. Narożnik faktycznie cudny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Był cudny jak szyłam raz na jakiś czas, jak uszyłam 40 na raz to podoba mi się już nieco mniej ;) Ale za jakiś czas na pewno znowu do nich wrócę :)

      Usuń
  2. Kochana ratujesz mnie z tą instrukcją. :) Mam stopkę od początku mojej przygody i nie mogłam znaleźć jak z niej korzystać, a tu proszę nawet mi pomoże w równiutkim szyciu :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mnie cieszy, że post okazał się pomocny. Stopka ta ma jeszcze kilka innych zastosowań, niekoniecznie zgodnych z zamysłem projektanta :D

      Usuń
  3. Stębnówka super - w najbliższych planach gatki dziecięce (ogrodniczki) stębnówka będzie przydatna:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, dziecięce portaski bez stębnówek nie mają racji bytu ;)

      Usuń
  4. To również i moja ulubiona stopka :) mam ich 3 rodzaje w tym jedna identyczna jak Twoja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki kombajn do zadań specjalnych :) A mogłabyś pokazać swoje stopki, lubię poznawać nowe rzeczy.

      Usuń
  5. Ja mam do chwytacza wahadłowego, Twoja wydaje mi się że do rotacyjnego, a tak na marginesie to gdzie ją kupiłaś?
    Teraz zmieniam maszynę i zacznę kompletować właśnie do chwytacza rotacyjnego. W zasadzie to ja tylko tych z prowadnikiem używam (prowadnik nieregulowany, regulowany), z regulowanym lamownikiem oraz przezroczystą do ściegów ozdobnych, pozostałe leżą i się kurzą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, moja jest do rotacyjnego, ale do maszyn z szerokością ściegu 9mm. Dostałam ją razem z maszyną, mogłam sobie wybrać gadżetów na określoną kwotę i to była pierwsza stopka którą wpisałam na listę. Stopki mam różniste, ostatnio nabyłam zestaw zwijaczy i jestem oczarowana.
      A z częstością używania to zależy co i ile szyję, czasem nie zdejmuję jednej przez tydzień, a czasem -dosłownie- 5 stopek w 5 minut :)

      Usuń
  6. Kupiłam maszynę Singer s14-78 overlock,czy jestem w stanie na niej zrobić zwykly prosty szew,bez wymiany stopki?Nie mam pojęcia o szyciu,chciałam nauczyc sie skracać spodnie,ale na tej maszyznie umiem je tylko obrobić,jak je pozniej podszyć

    OdpowiedzUsuń