11.02.2016

Sprzedane (6/52)

    Po raz trzeci i na razie ostatni naszą bohaterką zostaje stopka do ściegu krytego. Za jej pomocą możemy szyć idealnie równo od krawędzi bez najmniejszego wysiłku. Musimy tylko za pomocą kartki sprawdzić w jakiej maksymalnej odległości od prowadnika stopki możemy szyć w naszej maszynie. Jak to zrobić opisałam tu klik. 
     Na mojej maszynie mogę szyć 9mm od prowadnika i z takimi zapasami wycinam elementy. Podkładam materiał pod maszynę, tak aby opierał się na prowadniku stopki. Igłę ustawiam w skrajnie lewej pozycji i wciskam pedał do dechy :)


      Trzeba tylko pilnować, aby materiał nie "odjechał" od prowadnika i wszystko wyjdzie idealnie równo. Widać to zwłaszcza na końcu, gdzie wcale nie zwalniając szyłam w tył.


     Oczywiście im grubszy materiał, tym łatwiej go prowadzić przy stopce, ale przy cienkiej materii też jest to możliwe, wystarczy tylko odrobinka chęci. Teraz już nikt nie ma wymówki, że tak równiutko to nie potrafi ;)

     A co jeśli chcemy szyć 1,5cm od krawędzi a stopka na to nie pozwala? Wtedy z pomocą przychodzi liniał magnetyczny :)


Umieszczamy go w takiej odległości od igły w jakiej chcemy wykonać szew od krawędzi.


 Materiał przykładamy tak aby opierał się na liniale i lecimy.


 Idealnie równy szew :D

      A skąd wiedzieć, że akurat tu jest 1cm, tam 1,5cm, a 3cm jeszcze w innym miejscu? Nie musimy za każdym razem tego mierzyć. Z pomocą przychodzą nam sami producenci maszyn umieszczając na płytkach ściegowych stosowne linie. Czasem są one opisane, czasem nie, bywają podawane w calach, albo w centymetrach. Czasem i tak i tak. Zależy jaką maszynę macie, zawsze jednak podane wartości dotyczą odległości od centralnego położenia igły. Jeśli natomiast producent nie przewidział, że będziemy potrzebować szyć akurat 17mm od krawędzi, można również użyć kartki i samemu wyznaczyć interesującą nas odległość ;)

      Moja płytka ściegowa wygląda tak :


      A o tym co dokładnie się na niej znajduje, i w czym jeszcze może to być pomocne, opowiem następnym razem.


2 komentarze:

  1. Liniał magnetyczny - super! nie wiedziałam, że coś takiego istnieje - muszę spytać w mojej pasmanterii:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja dostałam z nową maszyną, nie oddam go za nic, no chyaba że nowszy ulepszony model wyprodukują, może będzie dolną szpulkę nawijał ;P

    OdpowiedzUsuń